10 / Սեպտեմբեր / 2024 : 16-21
10 բիզնես մոդելներ, որոնք հեղաշրջեցին շուկան
Շուկայի անընդհատ արդիականացումը խոչընդոտներ է ստեղծում գործարարների համար և նրանք երբեմն կորցնում են «ժամանակի զգացողությունը» բիզնեսում։ Հաջողության ստաբիլության համար անհրաժեշտ է միշտ հետևել փոփոխություններին և փերձել դրանք ընդգրկել Ձեր բիզնեսումՆերկայացնենք բիզնեսի ամենաարդիական 10 մոդել, որոնք ձեր ընկերությունը մրցունակ կդարձնեն՝
FreemiumLong TailLock-inCrowdfundingP2P (Peer-to-Peer)ՎարձավճարԱճուրդԲաժանորդագրությունԻնքնասպասարկումՀամագործակցությունAikido
1. Freemium (Սկսել «անվճար»)
Մոդելի անունն արդեն իսկ հուշում է, որ բիզնես մոդելը բաղկացած է և անվճար, և պրեմիում մասերից: Ապրանքի հիմնական մասը տրամադրվում է անվճար, իսկ ավելի արժեքավոր տարբերակը ձեռք բերելն արդեն վճարովի է:
Այս մոդելով աշխատող ընկերություններից ամենահայտնին Spotify երաժշտական հավելվածն է, որից օգտվելիս անվճար օգտագործող սպառողները ստիպված են անընդհատ լսել գովազդային հոլովակներ, մինչդեռ՝ պրեմիում բաժանորդագրությունը ապահովում է սիրված երաժշտությունն առանց գովազդային ընդմիջումների։
Այլ ընկերություններ՝ Hotmail (1996), SurveyMonkey (1998), LinkedIn (2003), Skype (2003)
2. Long Tail
Այս բիզնես մոդելի հիմնական սկզբունքն է արտադրանքը վաճառել մաս-մաս: Այն ընկերությունները, որոնք օգտագործում են այս բիզնես մոդելը, կարող են իրենց շահույթի մինչև 60%-ը ապահովել ցածր պահանջարկ ունեցող ապրանքների վաճառքից: Շահույթի մեծ մասը ստացվում է ոչ թե բեսթսելլեր պրոդուկտներից, այլ ոչ մեծ պահանջարկ ունեցող կամ եզակի պրոդուկտներից:
Amazon-ը այս մոդելի հիանալի օրինակ է: Amazon-ի շահույթի 40%-ը գալիս է այն գրքերի վաճառքից, որոնք հնարավոր չէ գտնել օֆֆլայն գրախանութներում: Եզակի պրոդուկտների շարքը Amazon-ի համար եկամտի արժեքավոր աղբյուր է։
Այս մոդելին են պատկանում՝ Amazon Store (1995), eBay (1995), Netflix (1999), Apple iPod / iTunes (2003), YouTube (2005)։
3. Lock-In
Առաջին անգամ բիզնեսի այս մոդելն օգտագործվել է հայտնի John Rockefeller Standard Oil - ի կողմից, բայց այն ավելի լայն տարածում է է ձեռք բերել Gillette ընկերության միջոցով։
Բիզնես մոդելի կենտրոնական գաղափարն է հաճախորդների վստահությունը շահել` նվազեցնելով հիմնական պրոդուկտի գնման խոչընդոտները։
Հիմնական պրոդուկտը շուկայականից առաջարկվում է ցածր գնով, իսկ լրացուցիչ իրերը վաճառվում են բարձր գնով՝ ապահովելով եկամտի զգալի մասը: Հիմնական պրոդուկտի գնիջեցումը նվազեցնում է խոչընդոտները, որոնք խանգարում են հաճախորդներին գնում կատարել:
Այս մոդելն ակտիվորեն օգտագործվում է Apple-ի կողմից․ ներբեռնվող երգերը վաճառում է մատչելի, բայց նվագարկիչ սարքերը կամ դրանցում առկա բաժանորդագրությունը՝ շուկայականից բարձր գնով։
Այլ ընկերություններ՝ Standart Oil (1860), Gillette (1904), Lego (1949), Microsoft (1975)։
4. Crowdfunding
Այս բիզնես մոդելը բնութագրվում է մեծ թվով անհատների կողմից բիզնեսի ֆինանսավորմամբ և ունի մի քանի նպատակ, որոնցից են՝
1․ Գումար հայթայթել գաղափարի իրականացման կամ բիզնեսի մասշտաբավորման համար
2․ Ստուգել պահանջարկը և իրականացնել վաճառքներ
3․ Սահմանափակել պրոֆեսիոնալ ներդրողների ազդեցությունը բիզնես տալով առավել մեծ ազատություն:
Ի տարբերություն ֆինանսիստների և բանկիրների՝ քրաուդֆանդերները ավելի քիչ են հետաքրքրված են ներդրումների եկամտաբերությամբ: Նրանց ավելի շատ գրավում է գաղափարի իրականացման հարցում օժանդակությունը, այսինքն. նրանց գրավում է գաղափարը, որի դիմաց միգուցե նրանք ստանում են ինչ-որ բոնուսներ կամ նվերներ:
Բարեգործական նախագծերի ֆինանսավորումը շատ տարածված է մշակույթի ոլորտում՝ գրքեր, ֆիլմեր, երաժշտություն, խաղեր, համերգներ, միջոցառումներ և այլն: Ընկերություններ՝ Marillion (1997), Cassava Films (1998), Diaspora (2010)։
Ի տարբերություն ֆինանսիստների և բանկիրների՝ քրաուդֆանդերները ավելի քիչ են հետաքրքրված են ներդրումների եկամտաբերությամբ: Նրանց ավելի շատ գրավում է գաղափարի իրականացման հարցում օժանդակությունը, այսինքն. նրանց գրավում է գաղափարը, որի դիմաց միգուցե նրանք ստանում են ինչ-որ բոնուսներ կամ նվերներ:
Բարեգործական նախագծերի ֆինանսավորումը շատ տարածված է մշակույթի ոլորտում՝ գրքեր, ֆիլմեր, երաժշտություն, խաղեր, համերգներ, միջոցառումներ և այլն: Ընկերություններ՝ Marillion (1997), Cassava Films (1998), Diaspora (2010)։
5. Վարձավճար
Այս մոդելը կարելի է օգտագործել ցանկացած բիզնեսում։
Այս մոդելի հիմնական առանձնահատկությունն է ապրանքը գնելու փոխարեն այն վարձակալելը: Այս դեպքում նրան շատ ավելի քիչ գումար է պետք: Ընկերությունն օգտվում է յուրաքանչյուր պրոդուկտի ավելի շատ եկամտից, քանի որ հաշվարկվում է օգտագործման ողջ ժամանակահատվածի համար: Երկու կողմերն էլ օգտվում են ապրանքի արդյունավետ օգտագործումից:
Գնման փոխարեն վարձակալելը հին բիզնես մոդել է և գալիս է անգամ միջնադարից: Այժմյան բիզնեսներից են՝ Saunders System (1916), Xerox (1959), Block-buster (1985), Rent a bike (1987), Mobility Carshar-ing (1997), MachineryLink (2000)
Գնման փոխարեն վարձակալելը հին բիզնես մոդել է և գալիս է անգամ միջնադարից: Այժմյան բիզնեսներից են՝ Saunders System (1916), Xerox (1959), Block-buster (1985), Rent a bike (1987), Mobility Carshar-ing (1997), MachineryLink (2000)
6. Աճուրդ
Աճուրդը հիմնվում է մասնակիցների կողմից առաջարկվող գների վրա. այլ կերպ ասած՝ պրոդուկտի արժեքը որոշվում է ոչ թե մեկ վաճառողի կողմից, այլ գնորդներն իրենք են ակտիվորեն ազդում ապրանքի կամ ծառայության վերջնական գնի վրա: Գնի որոշումը սկսվում է նրանից, որ հավանական գնորդը որոշակի գին է առաջարկում՝ ելնելով իր գնողունակությունից: Աճուրդի ավարտին իրը կամ ծառայությունը ձեռք է բերում այն գնորդը, ով ամենաբարձր գինն է առաջարկել: Հաճախորդը օգտվում է ապրանքի արժեքի վրա ազդելու հնարավորությունից։
Համացանցի ի հայտ գալով՝ «Աճուրդ» բիզնես մոդելի զարգացման նոր դարաշրջան թևակոխեց։ Այժմ այս մոդելով աշխատում են՝ eBay (1995), Winebid (1996), Priceline (1997), Google (1998)։
7. Բաժանորդագրություն
Բաժանորդագրության բիզնեսը բավականին տարածված է, և այս մոդելը հաճախորդներին թույլ է տալիս կանոնավոր կերպով ստանալ եկամուտ: Ընկերությունը հաճախորդի հետ պայմանագիր է կնքում, որը սահմանում է ծառայությունների մատուցման հաճախականությունը և տևողությունը: Ծառայությունների համար հաճախորդները վճարում են կամ նախապես, կամ կանոնավոր պարբերականությամբ՝ սովորաբար ամսական կամ տարեկան: Այս մոդելը սիրված է հաճախորդների կողմից, քանի որ այն թույլ է տալիս հաճախորդին չանհանգստանալ առանձին ապրանքների կամ ծառայությունների գնման գործընթացի մասին, արդյունքում խնայում են ժամանակ և գումար:
8․ Ինքնասպասարկում
Ինքնասպասարկման բիզնեսը հսկայական ներուժ ունի ծախսերի խնայողության տեսանկյունից, քանի որ հաճախորդի ներգրավումը հաճախ կարող է հանգեցնել աշխատակազմի հաստիքների զգալի կրճատման:
Ինքնասպասարկման բիզնեսի մոդելը ծագել է ԱՄՆ-ում 20-րդ դարի սկզբին, երբ հայտնվեցին ինքնասպասարկման խանութներ: Կարծիք կա, որ «Ինքնասպասարկման ծառայություն» մոդելը ի հայտ է եկել այն ժամանակ, երբ դժգոհ գնորդները կորցրել են իրենց համբերությունը և իրենք են սկսել վերցնել իրերը խանութի դարակներից:
Այս մոդելը իրենից ենթադրում է համատեղ աշխատանք հաճախորդի հետ, օրինակ՝ հագուստի դիզայները կարող է սկետչինգը անել հաճախորդի գաղափարով։
Ընկերություններ՝ McDonald's (1948), IKEA (1956), Accor (1985), Mobility Carsharing (1997)
10. Համագործակցություն
Այս բիզնես մոդելն օգտագործող ընկերությունները երկու փոխլրացնող խմբերի փոխշահավետ համագործակցություն են ստեղծում։ Այս ձևաչափն է գործում հիմնականում բանկային ոլորտում։ Բանկը տրամադրում է վարկ՝ սպասարկման վճարների դիմաց։ Վեբ կայքերը հավաքագրում են աշխատանքի հայտարարությունները, իսկ որոնողական համակարգերը ցուցադրում են կայքը աշխատանք փնտրողներին։ Այս մոդելն իր արդյունավետությամբ ունի անուղղակի ցանցային էֆեկտ: Այժմ այս մոդելը շատ ակտուալ է սոց ցանցերում․ օրինակ, Facebook-ն իր ցանցում տալիս է գովազդելու հնարավորություն։
Այս մոդելի ընկերություններն են՝ Diners Club (1950), JCDecaux (1964),Sat.1 (1984), Amazon Store (1995), eBay (1995)
Դիտվել է
3762անգամ
Դիտեք նաև
10 / Մարտ / 2020
Հրապարակվեց Ամերիա ընկերության բացառիկ հետազոտությունը` ՓՄՁ ոլորտի ներկա վիճակի ու զարգացման...
Ամերիա ՓԲ ընկերությունը իրականացրել է Փոքր և միջին ձեռնարկատիրության ոլորտի վերաբերյալ ծավալուն հետազոտություն, որը հնարավորություն է տալիս արդյունավետ գնահատելու ոլորտի ներկա վիճակը, սպասումներն...
02 / Ապրիլ / 2020
Ամերիաբանկը կանգնած է բիզնեսի կողքին` երկարաժամկետ ֆինանսավորման նոր և ճկուն հնարավորություննեով
Ամերիաբանկը 30 միլիոն ԱՄՆ դոլարի երկարաժամկետ ֆինանսական միջոցներ է ներգրավել Ավստրիական զարգացման բանկից (OeEB), որոնք ուղղվելու են փոքր և միջին ձեռնարկությունների (ՓՄՁ), ինչպես նաև Հայաստանում...
02 / Ապրիլ / 2020
Ամերիաբանկը շարունակում է ֆինանսապես սատարել ներմուծող և արտահանող ընկերություններին
Միջազգային ֆինանսական կառույցների և առաջատար բանկերի հետ Ամերիաբանկի ունեցած երկարատև ու արդյունավետ համագործակցության շրջանակներում հնարավոր է դարձել լրացուցիչ ներգրավել մոտ 20 մլն ԱՄՆ դոլարի...
11 / Ապրիլ / 2020
Հայկ Եսայանը և Ucom–ի 576 աշխատակից դիմում են գրել. Եսայան եղբայրների հայտարարությունը
Ucom ընկերության շուրջ իրադարձությունների հետ կապված ընկերության հիմնադիրներ Հայկ և Ալեքսանդր Եսայան եղբայրները տարածել են հայտարարություն, որը ներկայացնում ենք ստորև.
Հայկ Եսայանը հաստատում է...
25 / Ապրիլ / 2020
Ծնեբեկի օգտակարությունը․ մեկնաբանում է մասնագետը
Գյուղատնեսության, ծնեբեկի և մի շարք այլ հարցերի շուրջ զրույց գյուղտնտես Դավիթ Դավթյանի հետ
07 / Մայիս / 2020
Ճգնաժամը կտևի մոտ վեց ամիս․ Վահրամ Միրաքյան
Yelaket.am-ի զրուցակիցն է գործարար, մարկետոլոգ Վահրամ Միրաքյանը։
Կորոնավիրուսը մի քանի շաբաթում փոխեց աշխարհը։ Այնպես փոխեց, որ դրա հետևանքները, թերևս, երկար կկրենք կենցաղում, մարդկային...
17 / Մայիս / 2020
LA Solar Group-ը աննախադեպ շահավետ առաջարկներ ունի Հայաստանի համար. Տեսանյութ
LA Solar Group-ը ԱՄՆ-ում գործում է արդեն մոտ տասը տարի, այս ընթացքում ընկերությունը կարողացել է զարգացման մեծ ուղի անցնել և զգալի հետագիծ թողնել ոլորտում: Ընկերության հիմնադիրը ամերիկահայ գործարար...
10 / Հունիս / 2020
ONEX-ը գործարկեց Հայաստանում առաջին SMART LOCKER-ը
Հայկական ONEX ընկերությունը, որը մատուցում է օնլայն գնումների արագ առաքման ծառայություն, գործարկեց Հայաստանում առաջին SMART LOCKER-ը։
Սեփական արտադրության այս նորարար տեխնոլոգիան կդարձնի օնլայն...