Country Flag
Facebook logo Instagram logo
am
ru en
16 / Ապրիլ / 2025 : 17-58

Ինչպե՞ս գինը կարող է գրավել ուշադրություն․ Յեյլի հետազոտությունը ներդաշնակության էֆեկտի մասին

Երբ մենք գնում ենք խանութ կամ զննում ենք առցանց ապրանքներ, հաճախ չենք էլ գիտակցում՝ ինչն է ազդում մեր որոշման վրա։ Բայց գիտե՞ս, որ անգամ ընդամենը 1-2 ցենտի տարբերությունը կարող է կտրուկ փոխել սպառողի վարքը։

Համաձայն Յեյլի համալսարանի հետաքրքիր հետազոտության՝ երբ երկու միանման ապրանք իրար կողք են դրված և ունեն միևնույն գինը, հաճախ սպառողը պարզապես անտեսում է երկուսին էլ։ Այս դեպքում մարդկանց մոտ չի առաջանում ներշնչվածություն կամ հետաքրքրություն ընտրություն կատարելու։ Օրինակ՝ եթե երկու տարբեր արտադրողների մաստակներ վաճառվում են 63 ցենտով, ապա մասնակիցների միայն 43%-ն է գնում որևէ մեկը, իսկ մեծամասնությունը՝ 54%-ը, հրաժարվում է գնումից կամ ընտրում է այլ տարբերակ։

Բայց հենց որ այդ ապրանքները ունեն փոքր տարբերություն գնային առումով՝ օրինակ՝ մեկը 62 ցենտ է, մյուսը՝ 64, իսկապես հետաքրքիր բան է կատարվում․ գնում կատարող մարդկանց թիվն աճում է մինչև 77%։

Ինչո՞ւ։ Քանի որ գների փոքր տարբերությունը նպաստում է ընկալելի տարբերության ստեղծմանը։ Երբ ապրանքները հանկարծ դադարում են լինել նույնը սպառողի աչքում, ընտրություն կատարելը դառնում է գրավիչ փորձառություն, ոչ թե հոգնեցնող որոշում։
Այս երևույթը հոգեբանության մեջ հայտնի է որպես ներդաշնակության խախտման էֆեկտ (decoy effect կամ asymmetric dominance), երբ փոքր տարբերությունը մեծացնում է գործողության հնարավորությունը։

Այս բացահայտումը կարող է օգտակար լինել ոչ միայն մարքեթոլոգների, այլև փոքր բիզնեսի սեփականատերերի համար․
1. Մի՛ վախեցեք փոքր գնային տարբերություններից։ Երբ ապրանքները նույն գինն ունեն, հաճախ սպառողը կորցնում է ընտրության մոտիվացիան։
2. Տարբերվիր մանրուքներում, քանի որ հենց մանրուքներն են երբեմն որոշում՝ կլինի՞ վաճառք, թե ոչ։
Դիտվել է 1110անգամ
Վերջին լուրեր